Live while we're young 2

 
 
Tidigare:
Isabella gick fram till närmsta polis och frågade vad alla tjejer gjorde där.
"Det är något pojkband som spelar in sitt album där borta, jag tror de heter One dir.." Han hann inte säga mera innan hon började skrika och drog in mig i folksamlingen.
"VI KOMMER ATT SE ONE DIRECTION"


När vi kom in i folksamlingen så märkte jag plötsligt hur långa alla var. Det var första gången som jag känt mig kort bland andra ungdomar. Vi trängde oss in men ju längre fram man gick, desto tätare och svårare blev det. Vi stod en stund på en höjd, jag tror att det var en trappa, men när vi hörde en massa skrik och såg Zayns hår bakom en bil så förstod vi att vi behövde gå längre fram, annars skulle vi ju missa allting. 
Vi fortsatte tränga oss fram bland människor och väskor och vi blev tillsagda att inte gå på väskor som låg på marken men jag tyckte att det var deras eget fel ifall de lägger väskor precis där alla ska gå förbi. Vi kom iaf fram, vi stod precis framför dörren, fast på andra sidan vägen förstås och det var ju folk framför oss. Där stod vi i tre timmar i streck och bara väntade, och väntade, och väntade. några gånger så skrek folk till av att någon kom ut genom dörren men det var ju bara folk som jobbade där eller någon polis. Folk började att sjunga låtar som One thing och What makes you beautiful för att lätta på stämningen men de blev tillsagda av polisen. När jag såg Paul komma ut ur dörren så blev jag helt paff. Jag kände igen honom på en gång och det gjorde andra också. Man började att skrika och hurra och klappa händerna för den man som skyddar våra små änglar och jag såg allt att han log en stund.
Bakom oss satte en tjej sig ner och la en filt över sig och sitt ansikte. Jag tyckte att det avr lite konstigt men eftersom ingen annan reagerade så gjorde inte jag det heller men när deras svenske livvakt kom fram och pratade med dem framför oss så såg han henne och frågade ifall någon kände henne. Alla skakade på sina huvuden. Någon petade på henne.
"Ursäkta mig...." Sa hon och fortsatte att peta på hennes axel. Tjejen vaknade och drog bort filten från sitt ansikte. Hon såg sig omkring. Jag förstår nu att det måste ha varit väldigt pinsamt och läskigt att sitta där och att alla som stod runt henne bara stirrade.
"hur mår du" Frågade han och såg på henne. Hon var ganska blek och hon svarade att hon behövde vatten. Det gick runt i hela kön med säkert 500 tjejer (Och det var bara andra dan de var i Sverige) och någon skickade upp en vatten flaska från långt borta till henne och hon drack lite. Hon fick följa med livvakten och några poliser eftersom de var oroliga för henne. Jag såg inte henne mer efter det men det gick rykten om att hon suttit o flera dygn där och väntat på One direction men jag tror inte riktigt på det för då skulle poliserna eller andra personer sett henne tidigare.
Vi stod där en stund till och då kom Paul ut, några poliser tog bort staketet som höll oss på trottoaren och Paul ville att vi skulle komma. Alla kom inte, de litade inte på Paul eftersom de bara ville se killarna men jag och Isabella sprang fram till honom. Han sa att vi skulle gå längre upp på gatan och sen skulle han komma och berätta vart vi skulle stå. När jag gick förbi honom så höll jag upp handen till honom och stannade. Han fattade vinken och sa "High five!" och slog sin hand mot min. Jag blev helt galen, jag hade rört Paul! Herregud! Vi gick upp och väntade på honom med kanske 15 tjejer till av dem flera hundra som hade stått där nere. 
Han kom upp till oss och gick till den lilla parken, han sa att om vi stod där så skulle vi få se och fota killarna. Han lovade oss att vi skulle få göra det. När han gick förbi mig så kunde jag inte motstå, så jag drog upp handen och sa "High five!" Han såg på mig med ett leende "Yes!" Sa han till mig, gav mig en till high five och gick sedan iväg. Vi stod där kvar och väntade. Folk som hade följt med Paul gick istället ner igen efter en stund men tillslut så hade Polisen spärrat av hela den gatan och då kom vissa tillbaka men de flesta stod precis där den avspärrade gatan slutade. Vi gav inte upp hoppet, Paul hade lovat oss att vi skulle få se dem! Mina föräldrar ringde, de ville att jag skulle hem men jag vägrade.
"Jag har ju väntat i 3 och en halv timme nu och Paul har ju lovat oss att vi ska få se dem!" Sa jag men mina föräldrar sa bara nej. Hur kunde de göra så mot mig?! Jag hade ju väntat så länge, i solen utan vatten eller mat! Jag förtjänade det här!
Isabella såg undrande på mig när jag plötsligt la på och la min mobil i fickan. Det sista jag sa till mina föräldrar var: Nej, jag tänker inte gå här ifrån nu. Jag kan åka hem själv, jag tar straffen jag får för det här är min dröm och ni kan inte stoppa mig. Jag kände hur min mobil vibrerade i fickan flera gånger men jag ignorerade den. Folk började skrika på gatan och vi ställde oss upp. En bil åkte upp och försvann. Åkte dem till sitt hotell nu? Lämnade de oss? Vi blev oroliga och såg oss omkring. Men på den lilla balkong saken så stod Paul och poliser i trappan upp till balkong saken och jag förstod att de skulle upp dit. Jag sprang så att vi var längst fram mot balkongen och folk började skrika igen. Där stod dem, mina idoler i egen hög person, Niall, Liam Zayn, Louis och Harry, och log och vinkade mot sina fans.

 Sådär ja! Där har ni kapitel 2! Tycker ni att den var bra? KOMMENTERA DÅ! Jag älskar små kommentarer för det bevisar att det är någon som hittat min blogg och tycker att det jag skriver är bra! Tycker ni att det här är lagom längd på ett kapitel eller är det för långt/kort? Det är era tankar som räknas! Tipsa folk om min blogg, det skulle jag bli väldigt glad över för jag älskar att skriva och ifall jag ser att folk läser det så är det ännu roligare för mig! <333 Jag har tänkt lite och kommit farm till att jag inte behöver göra bara ett kapitel i veckan, jag kan ju göra två i veckan så att jag kan skriva oftare! En i början (Måndag-Tisdag) och en i slutet av veckan (Fredag-Söndag) Det är väl bra? Hoppas du fortsätter läsa för nästa kapitel blir riktigt S P Ä N N A N D E! Enligt mig alltså som var med om det! See ya Love ya! :P <33

Kommentarer
Postat av: Katja

Asdfghjkl vill se dom igen SAKNAR MINA SMÅ BEBISAR VARFÖR MÅSTE DU SKRIVA DET HÄR SAKNAR DOM SÅ JÄVLA MYCKET

2012-09-03 @ 08:18:05
Postat av: alice

ÅHH JAG VILL OCKSÅ SE DOM PÅ RIKTIGT! :D

2012-09-03 @ 21:46:58
URL: http://aforss.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0